”Der er mange, der kan behandle dig for alderssyn, og behandlingen har eksisteret i mange år. Så jeg Googler og læser om alle de kvaliteter, I og andre klinikker har, og jeg opdager hurtigt, at EuroEyes er yderst kompetent. Men det særlige ved EuroEyes – dét kan man ikke læse sig til.”
Imødekommenhed, tålmodighed og grundighed
”Den imødekommenhed, man oplever hos EuroEyes, er utrolig! Der bliver taget udgangspunkt i hver eneste ene patient. Alt – og jeg mener – ALT bliver taget seriøst. Hver en tanke, hver en bekymring. Man kan ikke stille dumme spørgsmål hos jer, og man kan ikke spørge for meget. I har jo ubegrænset venlighed og tålmodighed med én. I informerer og forklarer og er grundige, og man får ikke lov til at forlade jer, før man er fuldstændigt afklaret.
Jeg kontakter også en anden øjenklinik. Her får jeg sådan en ’generel hive op af lommen’ standard viden. Meget akademisk.”
”Som om I har skabt klinikken for min skyld”
”Hos EuroEyes føles det som om, I kun går op i mig – dvs. patienten. Som om I kun venter på at servicere jeres patienter og interessere jer for dem. Hos jer handler alt om mig. Det er, som om I har skabt klinikken for min skyld.” Sune Faurschou lyder stadig lidt overrasket. Han ler, mens han fortsætter:
”Når man spørger og spørger og spørger, er der efterfølgende stadig overskud til at høre mere om dig og dét, du har at fortælle. Og så bliver du tilbudt kaffe!
Jeg behøver intet beroligende. Personalets blotte tilstedeværelse er nok til at berolige mig. Mit pulsur viser en hvilepuls på 62. Det hele er bare behageligt og interessant.”
Operationen
”Jeg kan bedst udtrykke, at det hele er aldeles smertefrit med, at øjendråberne er det mest ubehagelige. Hvis man overhovedet kan sige det. Under selve operationen spørger jeg Jannik ’Hvornår prikker du egentlig hul?’ Jamen, det har han da gjort for længe siden – han er faktisk færdig nu! Med stoisk ro og tålmodighed, må jeg sige. Jeg er imponeret.”
’Godt’ er ikke godt nok
”Jeg kommer til efterkontrol og er bare så glad for resultatet. Jeg kan se, som er tiden skruet tilbage. Ved kontrollen viser det sig, at synet på højre øje er perfekt, men der er samtidig en lille uskarphed i venstre øje.
Jeg ser jo godt og er tilfreds, men det er ikke godt nok til EuroEyes’ øjenlæge. Bare hundrededele millimeter… ’Du er kun 50 og har mange år endnu. Skal jeg ikke lige fikse det?’ spørger Jannik. Det er naturligvis gratis, og da det hele er så behageligt, siger jeg ja tak. Det tager 2 sekunder. Aldrig har jeg set SÅ skarpt.
Gid jeg kunne gå 10 år tilbage i tiden. Tænk, hvis jeg havde vidst, hvor smertefrit, nemt – ja, behageligt sådan et indgreb er – og så med dét resultat!”
Anbefalet af synsbehandlede
For brillerne har irriteret ham. Særligt i perioden med COVID-19:
”Da mundbind får brillerne til at dugge, prøver jeg flerstyrke kontaktlinser hos min optiker. Kontaktlinserne kradser i øjnene om aftenen, hvor jeg gerne vil se tv. Men jeg har smagt friheden. Tænk, hvis man altid bare kan se…
Optikerne er ikke gode til at oplyse om synsbehandlinger. Det er de altså ikke, og folk ved ikke ret meget om linseudskiftning. Det er gerne dem, der selv er synsbehandlet, som udbreder kendskabet og er fortalere for en operation. Sådan er det også for mig nu.
På min anbefaling opsøger min nabo EuroEyes, men han bliver sendt hjem igen. Det viser sig nemlig, at hans syn endnu er for godt til, at han vil få tilstrækkelig gavn af en behandling. Så han må komme igen, når han er blevet mere blind!” Sune ler og siger tilfreds:
”Det er altså meget trygt. Man bliver ikke prakket noget på hos jer. Har man nogen som helst tvivl eller usikkerhed, så kom til en synsundersøgelse eller deltag i et webinar. Så får du afklaret, hvad mulighederne er i dag, og hvad der er det rigtige for dig.”
Læs Sunes anmeldelse af os på Trustpilot:
Anmeldelse af EuroEyes skrevet af Sune den 27.11.2022