”Jeg faldt i fælden og lod mig lokke af en gratis, fysisk forundersøgelse. Jeg tog den første og den bedste. Det har jeg betalt tilbage mange gange, for det her har kostet så megen tid og energi. Tåbeligt! Tænk, at det var det billigste, jeg faldt for. Det er fucking mine øjne. I dag kan jeg kun sige: Lav en ordentlig research. Det er der dit syn, det handler om.”
Tynde hornhinder
Klara har længe ønsket sig en synskorrigerende behandling. Hendes hornhinder er tynde, og dét er alt afgørende for den behandlingsform, hun skal have: Den såkaldte ReLEx SMILE.
Ikke alle øjenklinikker tilbyder denne behandlingsform. EuroEyes gør, men ikke den øjenklinikkæde, Klara kontakter først.
”Jeg er nærsynet og har tørre øjne. Jeg kommer til 2 konsultationer hos jeres konkurrent, og de tilbyder mig FS-LASIK. Det viser sig senere, at jeg – med mine tynde hornhinder – skal have en SMILE behandling. En behandlingsform, de ikke udfører. De ved da godt, det er den rette behandling for mig, men de oplyser det ikke. Mig kan de jo bilde hvad som helst ind – de kan sige, at jeg har grå stær! Jeg er 23 år og læser retorik. Jeg ved intet om øjne. Jeg kender ikke til SMILE, hvor i alverden skal jeg vide det fra?”
Ingen omsorg eller interesse
Det, at ligge på en operationsbriks, er ret grænseoverskridende for mig. De når at skære et snit i mit højre øje. De når også at skære i ’flappen,’ men efter 3 eller 4 forsøg stopper de. De lader mig bare ligge. Der kommer 3 personer ind, men ingen fortæller mig noget. De taler lægesprog indbyrdes. Jeg fyldes med angst og begynder at græde. Efter flere minutter kommer en optiker ind, som kan fortælle mig, at mine hornhinder er for tynde til at skære i. Det har de haft 2 konsultationer til at finde ud af! Jeg er helt ved siden af mig selv, og jeg forstår ikke, hvad der foregår.
Der er ingen omsorg eller interesse for mig. Ingen spørger, hvordan jeg har det. Ingen tager sig af mig. Øjenklinikken har ingen faste læger. De bliver kaldt ind, når der er operationer til dem. Jeg har lige været igennem en fejloperation, men jeg bliver på intet tidspunkt tilset af en læge.”
Den ultimative service
”Min far kender en specialist i grå stær. Jeg kommer til konsultation hos ham, og han siger: ’Hvis det skal lykkes, skal du til Jannik Boberg-Ans. Du skal opereres af ham.’ Jeg er en sund og rask 23-årig – jeg fejler intet – så det MÅ kunne lade sig gøre. Jeg bliver faktisk lidt stædig undervejs. Efter 2 konsultationer hos Jannik, der giver mig lektier for, kommer jeg til en ny opmåling. Alt er nu, som det skal være, og jeg får en ny operationstid. Dén er jeg ualmindeligt nervøs for!
Majbrit, der sidder på kontoret, tager sig så godt af mig. Hende vil jeg virkelig gerne takke. Hun sætter ekstra tid af i kalenderen til mig. De to søde sygeplejersker, Laura og Nicoline, de er så forstående. Jannik giver sig også god tid til mig. Så jeg tænker, det her skal nok gå. Og det gør det! Jeg kommer hjem og sover i 6 timer. Næste dag kan jeg se – WOW!
Adfærden hos EuroEyes og jeres omsorg gør hele forskellen. Nu sidder der ikke angst i min krop for fremtidige operationer. I har virkelig taget jer af mig. Det er den ultimative service.”
Frihed
”Nu har jeg været til 2 kontrolbesøg, og det endelige resultat har vist sig. Som optikeren siger – jeg ser som en ørn! Det er så vildt. Jeg har købt mig til frihed.
Gennem mit studie har jeg både venner og bekendte, der bruger tusinde vis af kroner på briller og kontaktlinser. Jeg forstår ikke, hvorfor folk ikke tænker i synsbehandling. Alle siger, det er mange penge, men det er det jo ikke i det lange løb. Og du får frihed.”
Klara har givet sin oplevelse med EuroEyes 5 stjerner på Trustpilot. Du kan læse anmeldelsen her.