”Det går hurtigere og hurtigere – brillernes læsefelter er ikke gode nok ret længe ad gangen. Brillerne er dyre og kun perfekte, når man køber dem. Og så har man dem i en lang periode, hvor synet ikke er optimalt.”
Jesper Bang Jessen fortæller om tiden før sin linsebehandling for snart et år siden. Han har været langsynet siden barndommen, og nu er styrken oppe på hhv. 7,5 og 5,5.
”Det er ikke kun brillerne til 12.000 kr. stykket, man skal investere i. Du skal også have skærmbriller, solbriller, skibriller – og det er en udskrivning hver gang! Så jeg har længe ønsket, at der skulle ske noget andet. Noget holdbart.”
Indgrebet
”Min øjenlæge i Roskilde anbefaler mig at kontakte EuroEyes, så det gør jeg. Mine øjne bliver undersøgt meget grundigt, og der skal ekstra undersøgelser til, før jeg kan blive godkendt til behandling. Jeg synes, det er fint, at der er SÅ meget fokus på, om der kan komme komplikationer.
Selve indgrebet er smertefrit og ukompliceret. Det hele er ordentligt og meget roligt.
Det er mindre ubehageligt end at gå til tandlægen. Det er lidt den samme oplevelse pga. stolen og det, at man læner sig tilbage. Bare meget mindre ubehageligt, og jeg har altså ikke nogen tandlægeskræk.”
Små glæder i hverdagen
”Efter behandlingen har jeg haft noget tørhed i øjnene, men der hjælper det med sikkerhedsbriller eller solbriller på byggepladsen. Jeg er i støv og steder, hvor der kan ske ting. Ellers er det meget, meget fint.
Jeg har brugt briller, siden jeg var 5, og jeg kan stadig finde på at række ud efter ’brillerne.’ Jeg har måske haft haloes i en uge, og mit nattesyn er fint. Det kræver lidt tilvænning at finde læseafstanden med de nye trifokale linser, men det er vel det. Alt er godt.
Kort sagt, giver en linseudskiftning mange små glæder i hverdagen – fx dét at kunne se klart,” griner Jesper.
En god oplevelse
Han opsummerer erfaringerne med EuroEyes og livet med de nye linser sådan her:
”Der er mange argumenter for en synsbehandling, både økonomisk, praktisk og for din livskvalitet.
Hos EuroEyes er der service og en god ånd. Lige fra optikerne til receptionen. Alle er meget venlige mennesker, og de er opmærksomme på at give dig en god oplevelse. Sådan noget kommer ikke af sig selv, og det lykkedes!”