Jens Popp Lybyes alderssyn er behandlet med en linseudskiftning. En behandling, han oplever som ”et enkelt og kortvarigt forløb.”
Brilleberegning og webinar
”Jeg har haft verdens dyreste briller med glidende overgang, men jeg vænnede mig aldrig til dem.”
Jens ler: ”De var rædselsfulde at bruge. Det blev en belastning at gå med briller, og det har jeg været træt meget længe. Da min hustru og jeg er nødt til at købe nye briller igen-igen, regner jeg på, hvad det koster. Efter den beregning beslutter jeg mig for at deltage i et webinar. Her er I rigtigt gode til at fortælle om bivirkninger, fordele og ulemper. Også ved diabetes og forhøjet blodtryk. Det er meget informativt.”
Kun lys, ingen smerte
”Tanken om selve indgrebet er grænseoverskridende. For mig er det kontroltab, og indgrebet er de længste 2×7 minutter i mit liv. Men jeg ser ikke andet end lys, og der er ingen smerte. Kirurgen er helt fantastisk til at forklare undervejs, og personalet er gode til at tale mig ned. Det er meget værre at være ved tandlægen.”
Mit syn har aldrig været bedre
”Det har bare været optur siden. Mit syn har aldrig været bedre, og det har aldrig været nemmere at arbejde ved computeren. I dag skal jeg lige vænne mig til afstanden på de cirka 70 cm til min iPad, men det virker! Til gengæld ser det ikke længere ud, som om jeg er på stoffer, når jeg skriver sms’er. Tidligere har jeg sendt nogle virkeligt mærkelige ting,” siger Jens med et grin.
Tænk på, hvad du får ud af det!
”Det gør ikke ondt. Du kan mærke øjendråberne, men tro mig, det kommer man over. Det er slet ikke at sammenligne med andre operationer. Jeg synes, man som kunde skal tænke over, hvad man får ud af det. Alle de ting, du pludseligt kan – læse, se tæt på og se langt uden briller. Så er dét lillebitte indgreb bare ingenting. Tænk på, hvad du får ud af det! Det er utroligt, så hurtigt man ser skarpt igen.”
Rart at komme hos EuroEyes
”Endelig vil jeg sige, at det er en rar oplevelse at komme hos EuroEyes. Det er meget professionelt, og du er alt andet end et nummer i rækken. Man bliver taget godt hånd om. Hele vejen. Hos EuroEyes er du ikke patient – du er kunde.”