”Det er 10 år siden, jeg begyndte med læsebriller og skærmbriller, og det har irriteret mig lige fra starten. Så jeg har lyttet med hver gang, der har været noget om behandling af alderssyn. I forbindelse med EuroEyes’ Grand Opening i oktober hørte jeg om en gratis synstest, så der skulle jeg med.
Her så jeg en operation på storskærm – det så så roligt ud det hele. Ham, der blev behandlet, kom glad ud igen. Så jeg tænkte, dét kan jeg også gøre! Jeg så jo på storskærmen, hvor lille et indgreb, det var, og hvor kort tid det tog.”
Christina griner hjerteligt: ”Var det bare det? Så det kastede jeg mig ud i. For jeg egner mig ikke til briller. Jeg er heller ikke god til reklamer. Så det er ikke der, jeg hørte om behandlingen. Det var min veninde, der anbefalede det. Jo mere jeg så og hørte om, hvor nemt synsbehandlingen foregår – og hvor glade folk er bagefter – jo mere interesseret blev jeg.
Sjovt nok, fortalte min bankrådgiver, at hun blev behandlet hos EuroEyes for 6 år siden. Hun sagde, det er de bedste penge, hun har brugt, og hun var sikker på, jeg ville opleve det samme. For det er hver eneste dag, du nyder godt af resultatet. Når jeg er sammen med veninderne, er det sådan noget her, vi taler om. Det interesserer alle, fordi briller er så irriterende.”

Var det bare det?
”Selve behandlingen var stille og rolig. Igen – var det bare det? Det foregik fuldstændigt, som jeg havde fået det beskrevet. Det er næsten skammeligt at kalde det for en ’operation’, for det er så nemt det hele. Jeg følte mig i SÅ gode hænder. Så jeg var bare rolig, og der var intet, der var ubehageligt eller gjorde ondt. Hverken til synsundersøgelsen eller under selve operationen.
Efter en uge er det allerede en vane, at man kan se! Det bliver en selvfølgelighed. Folk spørger jo, hvordan går det med øjnene? Åh, Gud ja – øjnene! For man glemmer det. Det bliver hurtigt en selvfølge at kunne se. Det føles naturligt. Man glemmer, hvor besværligt det var, da man skulle bruge briller. Dét er bare dejligt!”
Hvad hvis det går galt?
”Jeg har ikke været bange på noget tidspunkt, og jeg ville IKKE spare på mine øjne. Dét vidste jeg. Det kan godt være, man sparer noget ved at blive behandlet i Sverige, men for mig skulle det laves dét bedste sted – og det er hos EuroEyes!
Jeg har følt mig i SÅ gode hænder. Jeg skulle ikke tage tilløb, for jeg forbinder ikke synsbehandlingen med nogle farligt. Hvis der er noget, der farligt, gør ondt eller er et problem, så havde man jo nok hørt om det i medierne!
Folk spurgte mig: Hvad hvis det går galt? Hvad hvis du ikke kan bruge de nye linser, du får sat i? Du kan jo ikke få de gamle tilbage. Folk spørger om de mærkeligste ting.”
Christina ler og svarer selv på det hypotetiske spørgsmål: ”Ja, så får jeg vel nogle nye!”
Hun griner og opsummerer sin oplevelse: ”Jeg har været så tryg. Der er ikke noget, der går galt hos EuroEyes. Man er så velinformeret. Det fungerer bare, og nu er jeg præcis lige så glad som alle dem, jeg har hørt om!”
Du kan også læse Christinas 5 stjernede anmeldelse på Trustpilot her.